Elektronik Cihazlarda Kullanıcı Deneyimi

Elektronik Cihazlarda Kullanıcı Deneyimi

Elektronik cihazlar için söz dizim yapıldığında “bozulma, kolay kullanım ya da hayatı kolaylaştırma ve ekonomik olup olmadığı” en yoğun karşılaşılacak sonuçlar olacaktır. Bu nedenle bir elektronik cihaz satışının arttırılması için en önemsenmesi gereken konular çabuk bozulmadığının kanıtlandığı, ekonomik olduğu ve hayatı kolaylaştırdığı gibi deneyimin kullanıcılarda oluşturulmasıdır.

İnternetin insan hayatına etkisinin her geçen gün arttığı da düşünülürse, kişiler arası fiziksel etkileşim olmasa da düşünceler, planlamalar ya da tecrübeler arası etkileşim de internet kullanımının (burada internet erişimi olunmasından değil birebir kullanımdan bahsediliyor) artması ile artmıştır.

Hızlı tüketim ürünlerinden sonra hem internette hem de karşılıklı sözlü iletişimde en çok yoruma konu olan elektronik cihaz kullanıcı deneyiminin iyileştirilmesi de satışın arttırılması ve markanın iyi anılması için, üretilme amacını en iyi düzeyde yerine getirilmesinin yanı sıra anlaşılır ve kullanışlılığı da önem kazanmaktadır.

Kullanıcı Deneyimi Sadece Cihaz Kullanımı Değildir

İnternet öncesi dönemde, kullanıcılar her ürünü deneyemediğinden deneyim kazanan kullanıcıların bilgileri günümüzdeki kadar önemsenmeyebilirdi. Ancak internetin yaygınlaşması ve kullanıcıların deneyimlerini internet üzerinden olası tüm alıcılara iletebildiği için yadsınamayacak bir öneme ulaşmıştır. Kullanıcılar internet üzerinden satın aldıkları elektronik cihaz hakkında kullanıcı deneyimlerini aktarırken, yalnızca cihazı kullanma deneyimlerini değil, en başından sonuna kadar aktarmaktadır.

Aldığı mecra hakkında bilgiler, mağazadan ise temsilcinin davranışı, ödemede süreci, teslim süreci (nasıl paketlendiği ya da nakliyesi olabilir), kullanımı, kullanım kılavuzu, kullanması durumunda çağrı merkezi gibi. Bütün bu süreçleri aktarma eğiliminde olan kullanıcıların kötü ya da negatif deneyimleri paylaşma eğilimlerinin de daha yüksek olduğu unutulmamalıdır.

Kötüyü Yazılır, İyi Söylenir

Kullanıcıların birçoğu kötü olan kullanıcı deneyimlerini yazarak herkesle paylaşma eğilimindeyken, iyi olanı yalnızca sorulunca ya da birebir iletişimlerde dile getirirler. Her ne kadar elektronik cihaz da olsa, deneyimin tamamı düşünüldüğünde insan etkisi ve iletişim de bulunduğundan olası iletişim kazaları yaşanabiliyor. Bu da elektronik cihaz satın alma ya da kullanım deneyiminin bütününü etkileyebiliyor. Bu nedenle marka ve üreticilerin cihazlarının günümüz teknolojisine uygun olduğuna verdikleri önemi A’dan Z’ye tüm deneyim süreçlerine vermeleri gerekmektedir.

Yeni bir eletronik cihaz alacak olan kullanıcılar alacağı eletronik cihaz ile ilgili internette bir çok araştırma yapıp alma eğilimine sahip.

Hasan Ali

Web Tasarımı , SEO , SEM Hizmetleri... Özel bir firmada teknisyen olarak çalışmaktayım. Boş vakitlerimde web tasarım, SEO alanlarında kendimi geliştiriyor ve bir çok projeye ortak oluyorum. Aynı zamanda şuanda bulunduğunuz blog sayfasında makaleler yayınlayarak sizlere bilgiler paylaşıyorum.

BU YAZIMIZI OKUDUNUZ MU?

Milk as you’ve never seen it before; greatest advertising stunt

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir