Tamir Edilen Elektronik Ürünlerin Garantisi

Tamir Edilen Elektronik Ürünlerin Garantisi

Ülkemizde kanunlar gereğince satılan her türlü elektronik eşyanın en az iki yıl süre ile garanti kapsamına alınması gerekmektedir. Cihazla birlikte gönderilen bütün ürünler de bu kapsamın içerisindedir. Elektronik ürünler alınırken sorgulanması gereken en önemli husus garanti durumudur.

Zaman zaman elektronik ürünlerimiz arıza yapabilmektedir. Bu durumda tüketicinin karşısına sorunu gidermek için birkaç seçenek çıkmaktadır. Seçenekleri ve garanti durumuna etkilerini inceleyelim:

Tamirin Tüketici Tarafından Gerçekleştirilmesi

Elektronik ürünler bazen çok basit arızalar açabilmektedir. Bu durumlarda tüketiciler cihazı servise gönderip günlerce beklemek istememektedir zira ülkemizde yasal tamir süresi yirmi iş günüdür. Hafta sonları çalışmayan bir servis düşünüldüğünde bu süre bir aya denk gelmektedir. Bu kadar beklemek istemeyen tüketiciler cihaza kendileri müdahale edebilirler. Cihazın değişebilen parçalarını değiştirmek gibi basit işlemler orijinal parça kullanılması koşuluyla garanti sürecini etkilemeyecektir. Örneğin: garantisi devam eden bir dizüstü bilgisayarın bataryasını orijinal bataryası ile değiştirmek garanti sürecini etkilemez ancak üreticinin sökülmesini istemediği parçalara müdahale etmek cihazı garanti dışı bırakabilir.

Tamirin Özel Servislerde Gerçekleştirilmesi

Özel servisler alanında uzmanlaşmış personelleri çalıştıran ancak üretici firma ile herhangi bir bağlantıları olmayan ticari işletmelerdir. Aldığı ürün arızalanan tüketici, garantiyle zaman kaybetmemek için özel servisleri tercih edebilmektedir. Bu servislerin cihaza müdahale etmesi cihazı garanti dışı bırakmaktadır. Örneğin, ekranı kırılan bir akıllı telefonun ekranını özel serviste değiştirmek cihazı garanti kapsamının dışında bırakır. Yetkili servis, garanti kapsamı dışındaki tamiratların da kendi bünyelerinde ve ücreti mukabilinde yapılmasını istemektedir. Öte yandan özel servislerde yapılan tamirin de garantili olup olmadığı tamamen servisin inisiyatifindedir.

Tamirin Garanti Kapsamında Yetkili Serviste Yapılması

Arızalanan elektronik cihazlar, satın alma sırasında tüketiciye verilen garanti belgesi ve fatura ile birlikte özel servislere gönderilmektedir. Servise giden cihaz üzerinde incelemeler yapılarak onarımın garanti kapsamında mı yoksa kullanıcı hatası kaynaklı olarak garanti kapsamı dışında mı yapılacağı tüketiciye raporlanır. Garanti kapsamında yapılan cihazlardan ücret talep edilmezken kapsam dışı cihazlar için yapılan tamiratlarda ki parça ve işçilik bedelleri tüketiciye fatura edilir. Bu faturalardaki rakamların sıradan bir özel servisten yüksek miktarlar olduğu bilinmektedir. Şu var ki, yetkili serviste yapılan hiçbir tamirat cihazı garanti dışı bırakmamaktadır. Serviste tamir ettirmenin bir diğer avantajı tamir süresinin garanti süresine eklenmesi ve yapılan tamiratın da garanti kapsamında olmasıdır.

Hasan Ali

Web Tasarımı , SEO , SEM Hizmetleri... Özel bir firmada teknisyen olarak çalışmaktayım. Boş vakitlerimde web tasarım, SEO alanlarında kendimi geliştiriyor ve bir çok projeye ortak oluyorum. Aynı zamanda şuanda bulunduğunuz blog sayfasında makaleler yayınlayarak sizlere bilgiler paylaşıyorum.

BU YAZIMIZI OKUDUNUZ MU?

Milk as you’ve never seen it before; greatest advertising stunt

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir